När du handlar hos BabySam har du alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Du som konsument har alltid rätt att reklamera ett fel på en vara till oss oavsett om det är dolt eller synligt. Fel på varan, felleverans eller transportskada på varan ska reklameras inom skälig tid från det att felet upptäcktes. Om du gör en reklamation inom 2 månader från köptillfället eller leveranstillfället anses det alltid vara inom "skälig tid".
För att kunna handlägga ett reklamationsärende behöver vi ett underlag som tydligt visar felet, till exempel en bild eller video. Vi behöver även ditt ordernummer, en orderbekräftelse eller ett kvitto. Om produkten har ett serienummer, ska även detta inkluderas.
När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Spara ditt emballage för att reklamationen ska kunna hanteras smidigare. Om det rör sig om ett fel kommer vi att ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. BabySam står för kostnaden för returfrakten vid gällande reklamationsrätt.
Reklamation av köp på www.babysam.se
Om du har mottagit en vara med fel ber vi dig att reklamera via vår hemsida.
Tryck på den runda lila “Hjälp”-knappen nere i högra hörnet och välj att mejla oss – så hjälper vi dig vidare.
Om du har ett registrerat köp (kopplat till ditt konto), kan du även logga in på Mina Sidor → Mina Köp, välja den produkt du vill reklamera och tryck på “Gör en reklamation” för att göra din reklamation direkt där.
Reklamation vid köp i butik
Om du har köpt din vara i butik ska du kontakta den butik där du genomförde köpet via e-post. Du behöver kunna styrka att du köpt varan i butik, till exempel genom kvitto, transaktion eller liknande. Du hittar kontaktuppgifter till butiken under "Hitta butik".
Om du inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, med ditt ärende. BabySam åtar sig dock inte att delta i alternativt tvistlösningsförfarande eller att efterkomma av ARN meddelat beslut.
Förlossningsgaranti
Vi erbjuder en förlossningsgaranti som innebär att du som gravid, blivande förälder eller närmast anhörig kan lämna tillbaka uppackade och monterade produkter med full återbetalning om graviditeten eller förlossningen inte går som planerat.
Garantin ger dig även möjlighet att testköra barnvagnen inomhus, dock inte utomhus.
Förlossningsgarantin gäller under hela graviditeten samt upp till fyra veckor efter förlossningen. Garantin är giltig mot uppvisande av kvitto, och vid behov kan ett läkarintyg komma att begäras.
Om du behöver utnyttja förlossningsgarantin, vänligen kontakta kundtjänst eller den butik där köpet genomfördes.
Reservationer
Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vid tvist gäller i första hand leverantörens artikelnummer samt angiven produktbeskrivning.
Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida. BabySam förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.