Handla tryggt inför Black Friday! Utökad prismatch till 1 december!

Betalningsvillkor

Vi erbjuder flera smidiga betalningsalternativ för att du som kund ska kunna välja det som passar dig bäst.

Så kan du betala

Följande betalningsmetoder accepteras i vår webbshop:


  • Swish
  • Klarna
  • Visa
  • Mastercard
  • Visa Electron
  • Maestro
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • American Express
  • JCB
  • Diners Club
  • Resurs Bank


Det tillkommer inga avgifter vid betalning med ovanstående metoder.

Säkerhet vid kortbetalning

För att skydda dig mot kortbedrägerier kan du vid kortbetalning bli ombedd att verifiera ditt köp med BankID. Vi rekommenderar att du använder BankID-appen för en smidig och säker betalning.Vid betalning med Swish krävs normalt ingen extra verifiering.


Om vi misstänker bedrägeri förbehåller sig BabySam rätten att begära banköverföring som betalningsmetod för att slutföra köpet.


När du genomför en beställning via www.babysam.se bekräftar du att de uppgifter du lämnar i samband med betalningen är korrekta och giltiga. När din beställning har accepterats och behandlats kommer betalningen att genomföras, och du godkänner att BabySam får utföra nödvändiga betalningskontroller.


Det kort du använder ska vara ditt eget. Alla kredit- och betalkort verifieras och måste godkännas av kortutgivaren. Om din betalning nekas ansvarar BabySam inte för eventuella förseningar eller utebliven leverans. Om kortets godkännande eller validering inte längre gäller, förbehåller sig BabySam rätten att annullera din order.


Reservation av belopp vid internationella kort

Om du betalar med ett internationellt betalkort görs en reservering av beloppet direkt och kvarstår tills:


  1. Vi drar beloppet mot ditt kort i samband med att varan skickas, eller
  2. Pengarna frigörs efter överenskommelse med din kortutgivare.


Vid avbokning eller återbetalning varierar tiden för när reservationen frigörs, beroende på korttyp:


  • Mastercard: Upp till 30 dagar (vanligtvis cirka 10 dagar)
  • Visa: 1–3 arbetsdagar


Du kan snabba upp processen genom att kontakta din bank och visa dokumentation för avbokningen – dokumentationen kan du även skicka till oss för vidare hantering.